Premik kolesarske brvi čez reko Savo
Brv je izvajalec sestavil na levem bregu reke Save, kjer je že nekaj časa čakala na premik. Po izgradnji temeljev na obeh straneh reke je prišel čas za premik sestavljene brvi na končno lokacijo. Premik je izvedlo podjetje Prangl, ki je zadnjih 10 dni na Verju pripravljalo in sestavljalo 600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko. Dele za sestavo dvigala je dostavilo kar 35 tovornih vozil.
Občina Medvode tako počasi zaključuje enega večjih investicijskih projektov, gradnjo Kolesarske poti Medvode - Pirniče - Vikrče in brvi čez reko Savo, katere pogodbena vrednost presega 2 milijona evrov. Pogodbe za izvedbo projekta smo podpisali konec leta 2021. Lani aprila je izvajalec ob gradnji pilotov naletel na plinovod, ki ni bil vrisan v katastru gospodarske javne infrastrukture, zato se je projekt izgradnje brvi zamaknil, saj je bilo potrebno prestaviti plinovod in pridobiti spremenjeno gradbeno dovoljenje. Zaključek projekta in odprtje je predvideno letos julija ob občinskem prazniku.
Premik brvi si je ogledal tudi župan Nejc Smole v družbi članic in članov občinskega sveta ter županov treh sosednjih občin. Župan je ob tem pomembnem trenutku povedal: »Vesel sem današnjega dogodka. Vesel iz več razlogov, prvi je gotova ta, da s premikom brvi zaključujemo pomembno etapo v izgradnji kolesarske povezave od meje z mestno občino Ljubljana do centra Medvode, povezave, ki je ne bi bilo brez sodelovanja z Ministrstvom za infrastrukturo in evropskih sredstev iz naslova Dogovora za razvoj regij. Drugi razlog pa tiči v preprostem dejstvu, da je vsaka priložnost, ko gradimo mostove, čudovita. Pa naj bodo to mostovi iz jekla in betona ali mostovi med skupnostmi in ljudmi, ki jih bo ta nova pridobitev spletla in so v današnjem času tako zelo pomembni.«
Glavni izvajalec gradnje kolesarske brvi je podjetje V3, gradnja in inženiring, d.o.o. s partnerjem GARNOL d.o.o.. Jekleni del brvi je izdelalo podjetje MKE d.o.o. Glavni projektant projekta je podjetje LUZ – Ljubljanski urbanistični zavod d.d. s podizvajalci APPIA d.o.o., ELEA iC d.o.o., CITI Studio d.o.o in Habe inženiring Jernej Habe s.p.. Nadzor izvaja podjetje Biro Veritas d.o.o..
Več o zahtevnem premiku
Da gre za zahteven premik, potrjuje dejstvo, da se podobni premiki v Sloveniji zgodijo le nekajkrat letno, dovolj zmogljiva dvigala pa se večinoma nahajajo v sosednjih državah in so zasedena za nekaj mesecev vnaprej. Vsak premik je zato unikaten. Uporabljeno dvigalo Terex Demag TC 2800-1 je dvigalo z rešetkasto roko, ki zmore dvigniti tovor s težo do 600 ton. Glavna roka dvigala je dolga do 138 metrov, maksimalna dolžina sistema pa znaša kar 192 metrov. Izvajalcu je v času priprave na premik kar dvakrat zagodla tehnika, zato je bil premik kar dvakrat prestavljen.
Nadaljnji koraki gradnje brvi
Po premiku brvi na oba opornika je potrebno jekleni del brvi vpeti v oba opornika z vgradnjo armature ter ju zabetonirati. Sledi polaganje armaturnih mrež ter betoniranje vozišča na sami brvi, ko bodo to dopuščali vremenski pogoji. Ko bo beton dosegel svojo trdnost bo izvajalec namestil še svetila na obeh lokih in ograjo z vgrajenimi svetilkami.
Spomladi, ko bodo vremenske razmere ustrezne, bo izvajalec na beton nanesel še epoksi premaz, ki bo služil kot obrabni sloj na vozišču preko brvi.
Predvidevamo, da bo izvajalec z deli zaključil meseca maja, ko bomo zaprosili za izdajo uporabnega dovoljenja. Uporabno dovoljenje pričakujemo v mesecu juniju in odprtje brvi ob občinskem prazniku v začetku julija.