Zakaj vlaki trobijo pogosteje?
Na nas se je obrnilo več občank in občanov, ki v zadnjem času opažajo povečan hrup, ki ga z oddajanjem zvočnih signalnih znakov povzročajo vlaki, ki potujejo po železniški progi Ljubljana – Kranj. Obrnili smo se na Slovenske železnice in prejeli odgovor Štabne službe za notranji nadzor, kakovost in okolje. Hkrati delimo še informacijo o zapori železnice v drugi polovici avgusta.
»Hrup, ki ga na javni železniški infrastrukturi v RS povzroča železniški promet je najpogostejši razlog, zaradi katerega se pritožuje zunanja javnost na Slovenske železnice v zadnjih nekaj letih. Glavni razlog, da je pritožb, zaradi hrupa v zadnjem času na območju celotne države več kot jih je bilo v preteklosti je bila delovna nesreča, ki se je zgodila v decembru 2023 na železniškem odseku Postojna-Prestranek, ko je v skupino devetih zaposlenih, ki je na železniški progi izvajala nujna vzdrževalna dela, trčil potniški vlak, ki je vozil v smeri Postojna-Sežana. Dva delavca sta v tej delovni nesreči izgubila življenje. Po navodilih resornega organa ministrstva (Javna agencija za železniški promet v RS), ki pokriva železniški promet, morajo po tej nesreči vsi železniški operaterji v RS dosledno zagotavljati dajanje zvočnih signalnih znakov, na način, kot je to predpisano z veljavno pravno regulativo, ki ureja področje varnosti železniškega prometa. Inšpektorat za železnice v zadnjem času to tudi pogostokrat preverja. V izvedenih inšpekcijskih nadzorih je bilo v zvezi s tem že izdanih nekaj glob strojevodjem, ker niso po mnenju nadzornih organov ustrezno zvočno opozarjali na prihod vlaka.
Strojevodje, ki upravljajo železniška tirna vozila, ki so v lasti SŽ-Potniški promet, d. o. o. in SŽ-Tovorni promet, d. o. o. se zavedajo, da z dajanjem zvočnih signalnih znakov povzročajo dodaten hrup v okolje, kar je običajno moteče za ljudi, ki živijo v neposredni bližini železniške proge, zato uporabljajo zvočne signalne znake še posebej v nočnem času striktno in skladno s Signalnim pravilnikom zelo preudarno, nikakor pa ne v kolikor to ni potrebno.«
Zapora gorenjske proge v drugi polovici avgusta
Zaradi obsežnih nujnih vzdrževalnih del bo med Ljubljano in Kranjem (19. 8. – 1. 9.) ter med Ljubljano, Kranjem in Jesenicami (24. – 25. 8.) popolna zapora proge, namesto vlakov bodo organizirani nadomestni prevozi.
Na progi Ljubljana – Jesenice se bodo na odseku Ljubljana – Kranj v času od 19. 8. do 1. 9. izvajala obsežna vzdrževalna dela na javni železniški infrastrukturi. V soboto 24. 8. in nedeljo 25. 8. pa se bo izvedla zapora celotne proge Ljubljana – Kranj - Jesenice, kjer se bodo prav tako izvajala vzdrževalna dela.
V času od 19. 8. do 1. 9. bo organiziran nadomestni prevoz po prilagojenem voznem redu nadomestnih avtobusov namesto vseh vlakov, le prvi dan zapore 19. 8. bo še vozilo 8 vlakov ter zadnji dan zapore 1. 9. bo že vozilo 8 vlakov, sicer pa nadomestni avtobusi.
V soboto 24. in v nedeljo 25. 8. pa se bo nadomestni prevoz po prilagojenem voznem redu nadomestnih avtobusov izvajal namesto vseh vlakov na celotni progi Ljubljana – Jesenice.
Na omenjenih avtobusih ni mogoč prevoz oseb na invalidskih vozičkih. Prav tako ni mogoč prevoz koles in živali. Pri nadomestnih prevozih lahko zaradi razmer v cestnem prometu nastajajo zamude, kar prosimo upoštevajte pri načrtovanju potovanja.
Potnikom so vse te in druge aktualne informacije na voljo tudi v iskalniku voznega reda na www.slo-zeleznice.si, na spletni strani Pomoč uporabnikom in stanje v prometu, v aplikaciji Grem z vlakom, na obvestilnih tablah na železniških postajah, na e-naslovu potnik.info@slo-zeleznice.si ter na brezplačni telefonski številki 080 81 11.