Po javni razpravi o problemih parkiranja
Konec marca je v sejni sobi Občine Medvode potekala javna razprava z naslovom »Kje so problemi parkiranja v Medvodah?«, ki so jo organizirali Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) skupaj z Inštitutom za politike prostora (IPoP) in Ljubljanskim urbanističnim zavodom (LUZ). Javne razprave se je udeležilo 22 občanov, ki so zastopali različne interesne skupine: prebivalci, odločevalci, podjetniki, predstavniki društev …
Uvodnemu pozdravu župana je sledila predstavitev projekta parkirne politike v občini Medvode. Zatem je bil glas predan občanom. Prisotni so izpostavili problematična mesta, izzive in težave, s katerimi se soočajo. Med delavnico, ki jo je vodil Urban Jeriha z IPoP - Inštituta za politike prostora, je udeležene pozdravil tudi predstavnik MOPE, Tadej Žaucer.
Občina Medvode je bila poleg občine Škofja Loka izbrana za pilotno območje izvajanja postopka priprave parkirne politike in posledično vzorčni primer za primerljive slovenske občine. Medvode se soočajo z izzivi na področju parkiranja, ki zajemajo izboljšanje dostopnosti in prometnih razmer, hkrati pa potrebo po zmanjšanju negativnih vplivov prometa. Namen javne razprave je bil predstaviti projekt parkirne politike in izvedeti, s kakšnimi težavami se soočajo prebivalci pri parkiranju v Medvodah. Participacija javnosti je bistven del procesa, zato je javna razprava ključnega pomena za izvedbo projekta.
Mesto Medvode predstavlja točko na poti do Ljubljane za celotno gorenjsko regijo. Posledično se veliko parkirnih površin uporablja kot P+R za tiste, ki prihajajo z gorenjske strani in nadaljujejo pot na delo z javnim potniškim prometom proti Ljubljani. Kaže se priložnost za reorganizacijo parkiranja, da bi Medvode služile kot multimodalna točka na način, da to ne bi predstavljalo ovir lokalnemu prebivalstvu. Poleg dnevnih migracij v službo, se na podlagi ugotovitev z javne razprave kaže velik pomen dnevnih migracij za namen rekreacije.
V mestnem središču je zaradi prevelike zasedenosti, parkiranje oteženo za lokalno prebivalstvo in obiskovalce, ki imajo v mestu opravke. Na plačljivih in kratkotrajnih parkiriščih problema pri iskanju parkirnega mesta sicer načeloma ni. Za nekatere prisotne mestno središče ni največji problem, pač pa so to pogosteje obiskani okoliški kraji, predvsem izletniška izhodišča, kjer ni povsod označenih parkirnih mest, parkiranih avtomobilov pa je veliko. Želja po obiskovalcih je sicer prisotna, vendar z manj obremenitve na okolje in prostor.
Razvoj Medvod v multimodalno točko predstavlja razvojno priložnost, hkrati pa se pojavljajo pomisleki o možnosti generiranja še več prometa, oziroma na drugi strani možnosti praznih parkirnih površin za P+R.
Hkrati z možnostjo podajanja pripomb in predlogov na javni razpravi ste občanke in občani na spletu do 7. aprila lahko izpolnili kratko anketo in na zemljevidu označili konkretne lokacije kjer se soočate z izzivi pri parkiranju. Oblikovanje parkirne politike je namreč oblikovanje lokalnega dogovora med najrazličnejšimi akterji. Občani boste ponovno vključeni v naslednjih fazah priprave parkirne politike. Predlog parkirne politike bo javno predstavljen v začetku poletja.