Kaj Medvoščani menijo o prenovi parkirnih režimov?
Jeseni smo izvedli spletno anketo o parkiranju v Medvodah. Anketiranci so povedali, kaj menijo o parkiranju in o predlaganih režimih, ki so del priprave Načrta izvajanja parkirne politike Občine Medvode.
Anketa, objavljena na spletni strani Občine Medvode, je potekala med 19. oktobrom in 5. novembrom 2023. V času trajanja ankete je bilo zbranih 566 odgovorov, med katerimi je bilo tretjina takšnih, ki v bližini središča Medvod prebivajo (center, Svetje, Preska), skoraj dve tretjini takšnih, ki živijo drugje in Medvode obiskujejo (uporabljajo storitve, obiskujejo dogodke) ter manjši delež takšnih, ki imajo v Medvodah delovno mesto.
Anketiranci menijo, da sicer večjih težav s parkiranjem v Medvodah ni, da je parkirišč dovolj, a da naj bo parkiranje vseeno urejeno in upravljano na način, da lahko parkirajo tisti, ki prosto parkirno mesto potrebujejo. Težje je namreč parkirati vozilo tistim, ki na poti do Ljubljane presedejo na vlak ter pacientom v zdravstvenem domu, ki se tam morebiti zadržijo dlje kot dve uri.
Predlog novih parkirnih režimov upošteva različne potrebe uporabnikov. Modra cona, kot jo poznamo že sedaj, je namenjena kratkotrajnemu parkiranju, da bi bilo več prostora za stranke in obiskovalce. Če pa kdo želi parkirati dlje časa, lahko to stori na istih parkirnih mestih s plačilom parkirnine ali nakupom parkirne dovolilnice. Predlog vključuje tudi to, da bi nekatera parkirišča, ki so bolj oddaljena, postala brezplačna in brez časovne omejitve, da bi jih ljudje bolj uporabljali.
Predlog podpira več kot polovica (58 %) anketirancev. Podpora je večja pri zaposlenih (63 %) in obiskovalcih (59 %) ter malo manjša, a še vedno večinska, pri stanovalcih (55 %).
Glede na anketo bi bil ustrezen začetni čas brezplačnega parkiranja dve uri. Odgovori na ceno ene ure parkiranja v plačljivi coni se gibljejo od zelo nizkih (10 centov) do takšnih cen, ki so pogostejše v turističnih krajih (2 € in več). Povprečje odgovorov pa znaša okoli pol evra, kar bi bilo tudi smiselno za kraj, kot so Medvode. Povprečje odgovorov na vprašanje o ceni mesečne parkirne dovolilnice znaša 28 €, za ceno letne dovolilnice pa 201 €. Takšno dovolilnico bi uporabljali zaposleni in drugi, ki parkirajo dlje časa v mestu - a ne na parkiriščih, ki so blizu vhodov storitev, ker tam bi raje parkirali njihovi obiskovalci za kratek čas.
Če bi se v Medvodah realizirali predlagani parkirni režimi, bi to imelo različne učinke na mobilnostne navade posameznikov. Največ anketirancev meni, da bi potem parkirali samo za krajši čas, da se izognejo plačilu parkirnine. To je v okolici storitev dobrodošlo, saj hitrejša izmenjava vozil pomeni, da se hitreje najde prosto mesto še za koga drugega. Nekateri bi poiskali najbližje brezplačno parkirišče, spet drugi pa bi za potrebe daljšega parkiranja plačali parkirnino oz. če bi to potrebovali pogosto, kupili parkirno dovolilnico. Manj, a vseeno nezanemarljivo število anketirancev (66 ljudi, kar je tudi 66 avtomobilov), bi raje namesto avtomobila v mesto prišlo peš, s kolesom ali avtobusom.
Podan je bil tudi predlog, da bi imeli potniki na vlaku in avtobusu, ki se morajo pripeljati iz oddaljenejših delov občine, parkiranje urejeno blizu in ugodno. To pripravljavci Načrta izvajanja parkirne politike Občine Medvode pozdravljajo in predlagajo uskladitev s prevozniki javnega potniškega prometa na način, da se lahko parkirnino poravna z vozovnico JPP, kakor je trenutno že urejeno na nekaterih železniških postajah v Sloveniji, na primer v Kamniku in Grosuplju.
Zahvaljujemo se vsem, ki ste sodelovali v anketi in pomagali sooblikovati boljši režim parkiranja v Medvodah.
Načrt izvajanja parkirne politike Medvode nastaja v okviru projekta “Trajnostna parkirna politika, priprava nacionalnih smernic, strokovnih podlag in nacionalne parkirne platforme”.
Kdaj bodo začeli veljati prvi ukrepi, bo jasno po sprejemu Načrta izvajanja parkirne politike in pripadajočih pravnih podlag na eni od prihodnjih sej Občinskega sveta Občine Medvode.